הנהלת חשבונות
הנהלת חשבונות הוא תחום העוסק ברישום ותיעוד הפעילות הפיננסית של העסק כגון: הכנסות, הוצאות, תקבולים ותשלומיםישנן שתי שיטות מקובלות לניהול חשבונות:
מערכת הנהלת חשבונות חד-צידית שמתאימה לרוב לעסקים קטנים ומערכת הנהלת חשבונות כפולה שמתאימה לעסקים בינוניים, גדולים ולחברות.
הנהלת החשבונות מבוצעת בדרך כלל על ידי מנהל חשבונות אשר רושם ומתעד את הפעילות הפיננסית של העסק ולאחר מיכן הנהלת החשבונות נשלחת אל יועץ המס או רואה החשבון לשם בניית הדו"חות והצגתם לרשויות המס ולבעלי המניות (בעלי העסק).